fbpx
Skip to main content

Facebook Ads vs. Google AdWords: Η μάχη των "αιωνίων"!

WRITTEN ON 18 September 2017

 Nobody counts the number of ads you run; they just remember the impression you make.

– Bill Bernbach, Agency founder DDB

Πολλοί κάνουν λόγο για μια χρόνια διαμάχη μεταξύ τους…Καλά καταλάβατε, μιλάμε για την online διαφήμιση μέσω Facebook και Google AdWords. Κάποιοι marketers δηλώνουν fans ενός μόνο καναλιού διαφήμισης, ενώ σας προτρέπουν να επενδύσετε όλο το budget σε ένα. Myth Busted!

Για να επιτύχετε τα μέγιστα αποτελέσματα δε θα πρέπει να παραβλέπετε τη σημασία όλων των digital καναλιών διαφήμισης. Κάθε κανάλι μπορεί να φέρει διαφορετικά αποτελέσματα ανάλογα την επιχείρηση, το στόχο και το κοινό σας. Έτοιμοι να ανακαλύψουμε ποια μορφή διαφήμισης σας ταιριάζει;

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ Google AdWords και Facebook Ads;

Round 1: Απήχηση – reach

Ας μιλήσουμε με νούμερα.
Facebook Ads: Οι ενεργοί Facebook users αγγίζουν τα 1,28 δισεκατομμύρια μηνιαίως, ενώ οι ίδιοι βλέπουν 1 τρις σελίδες τον μήνα. Τώρα το ερώτημα που μας καίει. Ποια η πιθανή απήχηση της διαφήμισης; Τα στατιστικά μας λένε ότι το 43,8% των Facebook users θα δει τη διαφήμιση. Καλό;
Google AdWords: Τί γίνεται στην απέναντι πλευρά; Οι διαφημίσεις Google AdWords έχουν απήχηση έως 2,6 δις μηνιαίως. Αν αναλογιστεί κανείς ότι γίνονται 180 δις αναζητήσεις τον μήνα, η πιθανή απήχηση είναι 90% των internet users. Ακόμα καλύτερο ε;

Round 2: Στόχευση – targeting options

Η στόχευση των διαφημίσεων είναι ένα ουσιώδες τμήμα μιας επιτυχημένης διαφημιστικής καμπάνιας. Ίσως να έχετε σχεδιάσει την τέλεια διαφήμιση, αλλά αν δεν την εμφανίσετε στα κατάλληλα άτομα, την κατάλληλη στιγμή, η διαφήμιση από μόνη της δεν θα σας βοηθήσει να προσεγγίσετε το στόχο σας. Ποιες δυνατότητες στόχευσης προσφέρουν οι Google και οι Facebook διαφημίσεις;

- Location: Οι Facebook διαφημίσεις στοχεύουν τους καταναλωτές βάσει της χώρας, περιοχής, πόλης, όπου διαμένουν. Από την άλλη, οι διαφημίσεις Google θα εμφανιστούν στο κοινό ανάλογα με τη χώρα, την περιοχή ή πόλη όπου βρίσκεται όταν σας αναζητά.
- Behaviors: Στοχεύει τους Facebook users ανάλογα με τις ενέργειές τους. Για παράδειγμα εάν έχετε ένα μαγαζί με σουβενίρ, μπορείτε να στοχεύσετε να δουν τη διαφήμισή σας όσοι ταξιδιώτες βρίσκονται αυτή την στιγμή στην περιοχή σας.
- Language: Στοχεύστε ανάλογα τις γλωσσικές προτιμήσεις στο Facebook και Google δίκτυο.
- Demographics: Περιλαμβάνουν την ηλικία, το φύλο, την εκπαίδευση, την οικογενειακή κατάσταση και τον τίτλο εργασίας. Εάν έχετε λοιπόν ένα προϊόν που στοχεύει σε μεγαλύτερες ηλικίες, μπορείτε να κάνετε target το συγκεκριμένο εύρος ηλικιών. Η στόχευση με βάση τα δημογραφικά στοιχεία γίνεται εξίσου στο Facebook και Google κανάλι.
- Interest: Οι Facebook users θα βλέπουν τις διαφημίσεις σας ανάλογα με τα ενδιαφέροντα που θα ορίσετε εσείς, όπως hobby και παρόμοιες σελίδες που έχουν κάνει like.
- Lookalike audience: Με βάση το υπάρχον κοινό (custom audience) της σελίδας σας στο Facebook, το lookalike audience αποτελεί μια λίστα δυνητικών fans και πελατών, που θα επισκεφθούν την ιστοσελίδας σας και πιθανώς θα προβούν σε αγορά.
- Website custom audience: Τί απέγιναν άραγε όσοι επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα σας, έβαλαν προϊόντα στο καλάθι αγορών, αλλά δεν ολοκλήρωσαν την αγορά; Τραβήξτε το ενδιαφέρον τους με ελκυστικές διαφημίσεις και κερδίστε τους πίσω με το Facebook remarketing. Αυτή η ενέργεια απαιτεί εγκατάσταση κώδικα στο footer της ιστοσελίδας σας, οπότε συμβουλευτείτε τον developer σας ή τις οδηγίες που δίνει το Facebook για να εγκαταστήσετε το pixel. Την ίδια δυνατότητα δίνει και το Google AdWords, με τη δημιουργία campaigns που στοχεύουν αποκλειστικά στο remarketing. 
- Keywords: Τα keywords είναι λέξεις ή φράσεις που περιγράφουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας και αντιστοιχίζουν τις διαφημίσεις σας με τους όρους που αναζητούν οι χρήστες. Ανακαλύψτε περισσότερες πληροφορίες στο «Google AdWords: Οι λεπτομέρειες που κάνουν την διαφορά».
- Negative keywords: Αποτελούν λέξεις-κλειδιά, που δεν σχετίζονται με το προϊόν ή την υπηρεσία σας και αποτρέπουν την «ενεργοποίηση» της διαφήμισή σας σε όποιον αναζητά αυτή τη φράση. Για παράδειγμα, εάν προσθέσετε τη λέξη «δωρεάν» ως negative keyword, τότε το AdWords δε θα προβάλλει τη διαφήμισή σας για οποιαδήποτε αναζήτηση που περιέχει τον όρο «δωρεάν».
- Device: Στοχεύστε τις Google διαφημίσεις σας να εμφανίζονται σε υπολογιστές, mobile συσκευές ή tablets.

Round 3: Mobile διαφήμιση

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη δύναμη του mobile. Πολλοί χρήστες αναζητούν πληροφορίες in a hurry, όταν είναι στο δρόμο ή όταν αποφασίζουν να επισκεφθούν μια επιχείρηση τελευταία στιγμή. Το 48% των καταναλωτών κάνει αναζήτηση μέσω της mobile συσκευής του, ενώ το 88% των καταναλωτών που αναζητά μια τοπική επιχείρηση μέσω smartphone, καλεί ή επισκέπτεται την επιχείρηση εντός 24 ωρών. Αν δεν πεισθήκατε ακόμα ότι ήρθε η ώρα για mobile ads, συνεχίστε την ανάγνωση. Ας δούμε τις δυνατότητες που προσφέρουν οι Facebook Ads και Google AdWords.

Facebook Ads: Προσφέρουν βελτιστοποιημένες mobile διαφημίσεις για πλατφόρμες iOS και Android. Μάλιστα η απήχηση είναι μεγάλη αν αναλογιστεί κανείς πως το 21,7% των εσόδων του Facebook προέρχονται αποκλειστικά από τις mobile διαφημίσεις.
Google AdWords: Προσαρμόστε τις mobile διαφημίσεις σας επιλέγοντας το budget που επιθυμείτε για να στοχεύσετε mobile users. Μη ξεχνάτε ότι το 46,8% των Google AdWords εσόδων προέρχεται από mobile διαφημίσεις!

And the winner is? Η μάχη λαμβάνει τέλος με ισοπαλία. Συνοψίζοντας οι διαφημίσεις Google AdWords προσελκύουν πελάτες στο σημείο όπου δείχνουν υψηλό αγοραστικό ενδιαφέρον, ενώ εμφανίζονται όταν ο χρήστης ψάχνει κάτι σχετικό με το προϊόν ή την υπηρεσία σας στο Google Search. Από την άλλη, οι Facebook διαφημίσεις επιτρέπουν τέτοιες δυνατότητες στόχευσης, ώστε να προσεγγίσετε χρήστες που δεν γνωρίζουν καν την επιχείρησή σας, την εμπορική λύση που προσφέρετε ή το προϊόν σας. Σημαντικό είναι να έχουμε στο μυαλό μας το εξής: Η online διαφήμιση μέσω Google AdWords σας βοηθά να βρείτε νέους πελάτες, ενώ το Facebook βοηθά τους νέους πελάτες να σας βρουν. Αναλογιστείτε τους στόχους της επιχείρησής σας, το κοινό σας και επωφεληθείτε από τα πλεονεκτήματα της κάθε πλατφόρμας! Good luck!

Έχετε απορίες; Ενδιαφέρεστε να συνεργαστείτε μαζί μας; Ελάτε να γνωριστούμε. Τί περιμένετε; Κάντε το πρώτο βήμα και επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της online φόρμας μας εδώ ή τηλεφωνικά στο 211 800 7357.